Sunday 26 January 2014

Week 1 - Gluten Free

I've been eating a completely gluten free for just over a week now. I wasn't eating particularly much of it before but since it makes me bloat and constipated.

I have noticed such a massive difference. My stomach hasn't been this flat for a long time (yes even after meals!) and I no longer get constipated. I also feel a lot more energetic! 
I wouldn't say this is only down to eating gluten free, I also haven't had any sugary or  processed food plus I've been working out as I should. 

I can't say I will never eat gluten again as I know I will very very occasionally eat foods that contain gluten. I will however continue with gluten free food most of the time. 
There's no reason not to it makes me feel great!
Are you eating gluten free?


Jag har i lite över en vecka ätit helt och hållet glutenfritt. Det var inte så att jag åt mycket gluten innan men jag har nu varit superstrikt. Anledning är att jag brukar bli väldigt uppsvullen och förstoppad när jag äter gluten.

Jag har märkt en jättestor skillnad och min mage har aldrig varit såhär platt (ja t.o.m efter mat!) och jag blir inte längre förstoppad. Utöver det känner jag mig mer energisk!
Dock vill jag inte påstå att det vara beror på glutenfri kost utan jag har heller inte ätit något socker eller halvfabrikat samt tränat väldigt bra.

Jag kan inte säga att jag aldrig mer kommer äta gluten, det kommer vara gånger då jag äter mat som innehåller gluten. Däremot kommer jag hålla en helt glutenfri kost mestadels av tiden. Varför inte när det får mig att må så bra?
Äter du glutenfritt?




No comments:

Post a Comment